Pride

Ja då var naglarna i pride-tema klara. Dessa tog väldigt lång tid faktiskt men det var helt klart värt det för jag tycker att de blev superfina! De kunde dock blivit bättre men för att vara första gången jag gjorde gradient på detta viset och gradient i över huvud taget på länge så är jag nöjd!
Först började jag med att måla naglarna i vit som bas, färgerna fäster bättre och syns bättre med vit som bas. Jag målade sedan de två färgerna som skulle vara tillsammans på en make-up svamp för att sedan dutta på färgen i olika omgångar för att få mer och mer färg och en fin övergång. Jag lät färgerna torka innan jag målade på nästa lager.
När jag var nöjd med färgerna och övergången målade jag glitter över för att till sist avsluta med top coat.
 
 
 
Allt glitter på huden från den guldiga färgen är inte riktigt borta på bilden, det är därför det ser lite sådär ut och jag råkade även stöta till pekfingret så det blev två hål som jag försökte laga, men tyvärr gick det sådär bra. :( Allt syns så tydligt på bild men, det är jobbigt!
 

Kommentera här: