Gradient och splatter

Igår blev det nya naglar och jag blev faktiskt super-nöjd, det blev mycket snyggare än jag trodde
Jag började med att måla vit som.bas och därefter använda vit, rosa och svart för att göra gradient naglarna med hjälp av en make up svamp. För att det ska bli en fin övergång mellan färgerna måste man göra flera lager av gradienten, första lagret kommer inte se alls snyggt ut då man ser mycket genom färgerna men ju fler lager som läggs på desto bättre och mörkare blir det. Det sista lagret får man sicksacka lite med svampen för att få den fina övergången. 
När detta steget var klart tog jag ett sugrör och blåste ut färgen, jag gillar denna tekniken för ingen nagel blir likadan och det mönstret som uppstår blir så snyggt!
 
 
 

Kommentarer:

1 emiza:

snygga

Svar: Tack! :)
Bella

2 Jenny:

ås så snygga :)

Svar: Tack så mycket! :D
Bella

3 Robex Lundgren:

snyggt

Svar: Tack!
Bella

4 Rockahappy - Konst & Styling:

Coola naglar! Gillar färgkombinationen, snyggt! :D

Svar: Tack! Ja en verkligen snygg färgkombination, det blev mycket snyggare än jag trodde! :D
Bella

5 Helena:

Vilka otroligt snygga naglar :)

Svar: Tack så mycket! :D
Bella

6 Sara:

Häftiga naglar! :D

Svar: Tack! :D
Bella

7 Klara:

jättefina! är verkligen sugen på att kopiera, fast kanske med korta naglar för mig. :)

Svar: Tack! Det hade varit väldigt roligt att se :D
Bella

8 Jennie:

Åh snyggt och fett coolt!

Svar: Tack tack! :)
Bella

9 Carolina Thoor:

Galet coola naglar!

Svar: Haha tack så mycket!
Bella

10 Johanna:

fint!

Svar: Tack!
Bella

11 ɑ n n i k ɑ:

Snygga naglar :D

Svar: Tack! :D
Bella

12 Lina Blogg:

Jag älskar hur du använt dessa två tekniker. Super snyggt. :). Jag kommer lätt ta inspiration av dig. :)

Svar: Auw tack så mycket, vad gullig du är! :D
Bella

13 FrökenTV, bloggen om tv och film:

snyggt

Svar: Tack! :)
Bella

14 emma:

Wow riktigt snyggt och häftigt! Älskar när det blir lyckat fast man varit lite osäker under processen ;) Jag failar tyvärr oftast i mina försök med coola tekniker, kan t.ex. aldrig lyckas med "water marble nail art" haha...men lyckades få till en gradient design jag var rätt nöjd med en gång, woho! Haha ;)

Svar: Tack så mycket! Haha du är inte ensam, lyckas heller inte med water marble. Ena handen går men den andra går verkligen inte hur mycket jag än försöker. xD Men någon gång ska jag lyckas, övning ger ju trots allt färdighet! :)
Bella

15 Johanna Dahlin:

Wow så häftigt!! Snyggt

Svar: Tack så mycket! :)
Bella

16 Emily:

Men ååh så snygga och unika! :)

Svar: Tack så mycket! Ja man måste ju sticka ut ;)
Bella

17 alina:

Snygga!

Svar: Tack! :)
Bella

18 Elisabeth - elisabethia.blogg.se:

Åh så snyggt. Pekfingret på översta bilden ser ut som marmor!

Svar: Tack! Ja vissa fingrar blir ju snyggare än andra när man använder det sugrör :) Lika spännande varje gång!
Bella

19 alice:

så snyggt!

Svar: Tack! :)
Bella

20 Ida ☯ the sky under the sea :

Skitsnyggt ju!

Svar: Tackar så mycket! :)
Bella

21 MADDISENJ.SE:

Riktigt snyggt, wow!!

Svar: Tackar tackar! :D
Bella

22 Emma :3:

Sjukt snyggt :)

Svar: Tack så jättemycket! :)
Bella

23 Katjalie K:

WOW, vad snyggt!!

Svar: Tack så mycket! :)
Bella

24 Maggiebell:

Alltså jag DÖR vad snyggt!!! Måste testa själv. Mer sånt här tack!

Svar: Tack så mycket! Haha ja jag ska försöka ge mer sånt här ;)
Bella

25 Daniella:

Så coolt det blev :D

Svar: Tackar! ;D
Bella

26 Josefin Nilsson:

Åh vad snygga naglar! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Bella

27 Lola ❤:

Snyggt!

Svar: Tack! :D
Bella

28 Amanda Niclasson:

Riktigt snyggt!

Svar: Tackar tackar! :)
Bella

29 Emilia Åkerberg:

Jättesnyggt!

Svar: Tack så mycket!
Bella

30 Matilda :

Häftigt! Önskar mina naglar var så långa men dom har gått av :(

Svar: Tack! Ja det är ett under att mina inte brutits än :p
Bella

31 Amanda:

Ser häftigt ut!

Svar: Tack! :)
Bella

32 Anita:

Så snyggt!! :D

Svar: Tackar! :D
Bella

33 IdaSandin:

Väldigt snyggt, vad duktig du är!

Svar: Tack så mycket! :D
Bella

34 Idha Zentio:

Herre Gud vad snygga! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Bella

35 Martina:

Superläckra! Älskar när jag kan hitta inspiration på andras bloggar :)

Svar: Tack tack, alltid roligt att vara någons inspiration! :D
Bella

36 Joanna:

Åh, helt underbara! Älskar det verkligen, gillar själv att måla naglarna, så kul att se någon annan som gör det också fast mycket bättre, haha.

Svar: Haha tack så mycket! Ja det är inte alltid det blir bra dock, jag gör mycket reaserch så jag är säker på att det blir rätt. :)
Bella

37 angelicasvarld.blogg.se:

Men va coolt!!

Svar: Tack! :)
Bella

38 Oliwia:

Wow häftiga!

Svar: Tack så mycket!
Bella

Kommentera här: