Rymden i min hand

Åh så nöjd jag är med dagens naglar, de blev finare än jag trodde faktiskt!
I designen så är det ganska många steg som krävdes så jag bestämde mig för at göra en steg för steg guide hur jag gjorde mina rymdnagalar.
 
Steg 1

Jag tog ingen bild på steg 1 men jag målade naglarna helt svarta.
 
Steg 2

 
 
Jag använde mig av en makeup svamp och duttade ett vitt streck över nageln.
 
Steg 3

 
Jag duttade lite rosa (Bubble gum - Gosh) och grönt (Suburbun chic - Depend) lite överallt fläckvis för att sedan ta ett lager till av vitt i mitten.
 
Steg 4
 
Med hälp av en dotting tool och smal pensel gjorde jag prickar och plus som ska representera stjärnor. Efter det målade jag över ett lager av pure pearlfection - Essie för att få fler stjärnor i bakgrunden.
 
Steg 5
 
 
 
Lite top lack över så är dem klara! 
 

Kommentera här: