Christmas nails 2015

Ja då var mina naglar redo för julafton! Jag måste säga att jag blev riktigt nöjd. Dem tog lång tid och jag använde typ 100 färger kändes det som men oj vad nljd jag lev med resultatet, vill aldrig att de ska gå bort!
Jag gjorde en liten steg för steg guide till dessa då det var många steg som skulle göras och det är så kul att se förvanligen ske på bild.
 
Steg 1
Efter baslack (använder Essies protein baslack) så målade jag ett lager av Innocence, China glaze.
 
Steg 2
För att få en fin linje tejpade jag innan jag målade på rött på naglarna.
 
Tips! För att inget lack ska gå av, måla ett top lack på nageln innan tejpen.
 
Steg 3
Jag använde ett grönt lack för att göra en krans av järnek på ringfingret. Jag använde först en mörk grön sen en annan grön som glitter i sig för att göra den snyggare.
På de andra naglarna målade jag också järneksblad, men längs med den röda linjen.
 
 
Steg 4
Jag använde en ljus grön för att göra fler blad och för att ge bladen en mer verklig och djup känsla.
 
Steg 5
Jag använde den minsta storleken av mina dotting tools och gjorde små bär i mitten av bladen, jag målade även en rosett på ringfingret av en blandning av mörk och ljus röd.
 
Steg 6+7
Lite finjustering, silverdetaljer, vita highligts och top lack så var det klart!
 
 
Färger
Dessa färgerna har jag använt till mina naglar
 
 
 

Kommentarer:

1 JUNITJEJ:

Så fina naglar!

Svar: Tack så mycket! :)
Bella

Kommentera här: